.

Friday, January 19, 2007

Pete, en naken kineser


Pete er en kinesisk nakenhund. Han er en kjernekar! Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å få meg en småhund, da jeg har truffet mange med mye lyd i opp gjennom årene. Pete har fått meg til å innse at det kan være like mye god hund i en liten kropp. Han er ekstremt sosial og en skikkelig koseklump. I tillegg gjør han gjerne kunster for oss, går på lange turer i skogen med oss, og ligger gjerne på sofaen med oss når det regner og blåser... Han passer i det hele tatt godt inn i familien. Noen reagerer på det at han er naken på kroppen. Det er bare en vanesak. Nå synes jeg selv at hunder med pels er litt merkelige :-)


Er han ikke flott? Når det er sommer og sol blir han nesten helt svart. Om vinteren blir han nesten rosa... Ligner litt på Super Langbein da :-)


2 comments:

Muffin said...

Pete er så søt, men han trenger klær nå når det er så kaldt ute.
Det står litt om det i bloggen min :-)

Beate said...

Kan jo opplyse Jorid om at Pete fikk Glimtgenser i julegave av undertegnede :) Men den var strikka av kjedelig kjøpegarn...